درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
عـکس و مطالب جالب





تلویزیون مدار بسته، مجموعه‌ایست که به تصویربرداری توسط دوربین‌های ویدئویی و انتقال تصاویر برای نمایش محدود می‌پردازد. در تهران دوربین های ترافیک و امنیتی به تازگی 80% مساحت تهران را پوشانده اند.

در تصاویر زیر خانمی را مشاهده میکنید که با پوشاندن پلاک ماشین خود بتواند به محدوده طرح ترافیک برود و هزینه ای پرداخت نکند




جمعه 11 فروردين 1391برچسب:, :: 10:33 ::  نويسنده : mehdi






Click this bar to view the original image of 679x395px.


جمعه 11 فروردين 1391برچسب:, :: 10:33 ::  نويسنده : mehdi


















جمعه 11 فروردين 1391برچسب:, :: 10:33 ::  نويسنده : mehdi
این فقط یک ایده است و نباید منتظر دکل های برق فشار قوی با طرح گوزن باشیم. اما طرح زیبایی است که سبب می شود دلمان بخواهد یکی از این دکل ها را در واقعیت هم ببینیم.



جمعه 11 فروردين 1391برچسب:, :: 10:33 ::  نويسنده : mehdi
پ نه پ تصویری



جمعه 11 فروردين 1391برچسب:, :: 10:33 ::  نويسنده : mehdi
زلزله 8 ریشتری در برج میلاد

مدیر عامل برج میلاد تهران گفت: کلنگ‌زنی فاز دوم برج میلاد انجام و خاک‌برداری آن آغاز شده است.

به گزارش نوجومی؛ فرزاد هوشیار پارسیان در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره نوروزی در برج میلاد تهران گفت: این جشنواره از بیست و پنجم اسفند تا سیزدهم فروردین ۹۱ برگزار می‌شود.

وی به جشن ویژه تحویل سال اشاره کرد و گفت: این جشن با حضور ۵۰ نفر از معلولان، ۵۰ نفر از ایتام و خانواده شهدای هسته‌ای برگزار و مراسم به شکل زنده از تلویزیون پخش می‌شود.

وی به جشنواره اقوام ایرانی در برج میلاد اشاره کرد و گفت: این بخش به منظور آشنایی مهمانان نوروزی با سبک زندگی اقوام ایرانی طراحی شده و بازدید‌کنندگان در ارتباطی رودررو با اقوام به ابعاد مختلف زندگی آنها آشنا می‌شوند. اقوام دعوت شده شامل کرد، لر، آذری و عرب هستند.

مدیر عامل برج میلاد تهران به بخش‌های نمایشگاهی و فروشگاهی اشاره کرد و گفت: در این بخش بازید‌کنندگان با سوغات، صنایع‌دستی و غذاهای شهرهای مختلف ایران آشنا می‌شوند.

وی در خصوص بخش جنبی این جشنواره گفت: در این بخش مراسم‌های آئینی نوروز سبک زندگی، موسیقی و غیره از اقوام مختلف به نمایش گذاشته می‌شود.

همچنین هوشیار در خصوص فاز دوم برج میلاد گفت: فاز دوم شامل هتل و مرکز تجارت جهانی است که کلنگ آن خرده و خاکبرداری آن ۳ تا ۴ هفته پیش آغاز شده است.

وی در پاسخ به پاسخ به این پرسش که هنوز سازه برج به صورت کامل تحویل بهره‌بردار نشده است گفت: در قراردادها ۱۰ درصد حسن انجام کار است که باید سازنده در صورتی که مشکلی ایجاد شود آن را برطرف کند.

هوشیار پارسیان به دکل‌های مخابراتی برج اشاره کرد و گفت: اقداماتی در این زمینه انجام شده و صدا و سیما سفارشاتی را در خصوص سازه دکل از یک شرکت آلمانی خواسته است.

مدیر عامل برج میلاد تهران ادامه داد: قرارداد بسته و تجهیزات خریداری شده و باید نصب شود.

به گفته هوشیار در اردیبهشت سال ۹۱ این دکل‌های مخابراتی نصب می‌شود.

وی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه سازه برج میلاد تحمل ۸ ریشتر زلزله را دارد گفت: عمر مفید برج میلاد ۴۰۰ سال است.

هوشیار پارسیان در خصوص هزینه نگهداشت برج گفت: برج میلاد به صورت درآمد هزینه اداره می‌شود و بودجه‌ شهرداری تا سال ۹۰ نگرفته است.

وی ادامه داد: هزینه نگهداشت هر ماهه برج ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون است و درآمدهای آن دو برابر است.

مدیر عامل برج میلاد تهران در پاسخ به این پرسش که برخی از اعضای شورای شهر منتقد هستند که صوت و تصویر برج ایده‌آل نیست گفت: در مرکز همایش‌ها و سالن‌های فرعی برج صوت و تصویر خوبی وجود دارد.



دو شنبه 7 فروردين 1391برچسب:, :: 12:59 ::  نويسنده : mehdi
کودکان زیر هفت سال آب معدنی مصرف نکنند

یک متخصص تغذیه می گوید: نوشیدن آب معدنی برای نوزادان و کودکان کمتر از هفت سال مناسب نیست.

به گزارش نوجومی، پریسا ترابی در این باره افزود: از آن جایی که آب معدنی، آبی حاوی املاح معدنی خاص، عناصر کمیاب و دیگر ترکیبات مشخص است مصرف آن برای کودکان زیر هفت سال مناسب نیست اما برای بزرگسالان مناسب است.

وی ادامه داد: آب معدنی از منابع طبیعی مانند چشمه و نقاط حفاری شده از سفره های آب زیر زمینی به دست می آید و تمام اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از هر گونه آلودگی یا تاثیرات خارجی روی کیفیت آن باید انجام گیرد.

ترابی با بیان اینکه آب لوله کشی تصفیه شده از آب های قابل شرب است، افزود: بهترین و سالم ترین نوشیدنی، آب لوله کشی تصفیه شده است.



دو شنبه 7 فروردين 1391برچسب:, :: 12:59 ::  نويسنده : mehdi

به گزارش نوجومی : خانواده علی دایی در مراسم افتتاح فروشگاه جدید او، یک عکس یادگاری گرفتند.

سرمربی راه آهن تهران فروشگاه جدید خود را یکشنبه افتتاح کرد. در این مراسم مادر، دختر و برادر علی دایی حضور داشتند.



دو شنبه 7 فروردين 1391برچسب:, :: 12:59 ::  نويسنده : mehdi







دو شنبه 7 فروردين 1391برچسب:, :: 12:59 ::  نويسنده : mehdi

دانشمندان در جست‌و‌جوی منبع صداهای اسرارآمیز در آسمان!

اصوات اسرارآمیزی كه در سراسر جهان از آسمان شنیده شده و در برخی مناطق باعث به صدا درآمدن دزدگیرهای خودروها شده بود، نظریات زیادی را از سوی دانشمندان و سازمان‌های فضایی دنیا به دنبال داشته است.

این صداهای نگران کننده اخیرا در اروپا و كانادا شنیده شده كه شبیه ناله و بوق‌های قدرتمند بوده‌اند.

 

فضای اینترنت اكنون با نظریات زیادی در مورد علل احتمالی این صداها پر شده و حتی به برخی توهمات خرافی دامن زده است!

با این حال كارشناسان بر این باورند كه توجیهاتی منطقی‌ برای این رویدادها وجود دارد.

 

ژان پیر سن موریس، استاد فیزیك دانشگاه ساسكاچوان در گفت‌وگو با شبكه CTV، این غرش‌ها را صداهای الكترومغناطیسی منتشر شده از شفق‌های قطبی و كمربندهای تابشی خواند.

 

دیوید دمینگ، دانشمند زمین‌شناسی دانشگاه اوكلاهانا پیش از این در مورد پدیده موسوم به «The Hum» (همهمه) نوشته بود. این پدیده به صداهای اسرارآمیز و غیر قابل‌ تعقیبی گفته می‌شود كه در مكان‌های خاصی از جهان توسط دو تا 10 درصد جمعیت شنیده می‌شود.

 

دمینگ در مقاله‌ای كه در مجله Scientific Exploration منتشر شده،‌ منبع این اصوات را عواملی مانند انتقالات تلفنی و هواپیماهای نیروی دریایی آمریكا با هدف ارتباطات زیردریایی‌ها خوانده بود.

 

به گفته ناسا، زمین از انتشارات رادیویی طبیعی برخوردار است.

 

این سازمان اعلام كرد: اگر انسان‌ها به جای گوش از آنتن‌های رادیویی برخوردار بودند، اكنون می‌توانستیم سمفونی جالبی از صداهای عجیب سیاره خود را بشنویم.

 

به گفته ناسا، این اصوات مانند موسیقی زمینه یك فیلم علمی تخیلی پر زرق و برق است با این تفاوت كه در جهان واقعی پخش می‌شود. این صداها همیشه در اطراف انسان هستند،‌ برای مثال صاعقه می‌تواند انتشارات رادیویی پر صدا تولید كند.



دو شنبه 7 فروردين 1391برچسب:, :: 12:59 ::  نويسنده : mehdi


 با کلیک بر روی عکس زیر فال حافظ خود را بگیرید

  


 
سیستم تبادل بنر و افزایش آمار پارس تولز کلیک کنید
سیستم تبادل بنر و افزایش آمار پارس تولز کلیک کنید


دو شنبه 7 فروردين 1391برچسب:, :: 12:59 ::  نويسنده : mehdi

بوی عیدی بوی توت …

 

Boye Eydi



دو شنبه 7 فروردين 1391برچسب:, :: 12:59 ::  نويسنده : mehdi
پسرم، روزی روزگاری ما از تلفنهایی استفاده می کردیم که سیم داشت! این بخشی از خاطرات شماست که برایفرزندانتان تعریف خواهید کرد و آنها با چشمانی گرد شده، ناباورانه به شماخیره خواهند شد و ابزاری عجیب را در ذهن خویش ترسیم خواهند کرد. آری روزیاز راه می رسد که فن آوری های امروزی، تنها در بازی ها و شیطنت هایکودکانه جای خواهند داشت و آنچه را که ما روزی از آن با نام "امکانات وتجملات" یاد می کردیم آنها به عنوان "ملزومات و بدیهیات" زندگی به شمارخواهند آمد. در ادامه مقاله شما رابا 10 فناوری که در آینده فرزندانتان ازشنیدن وجود آنها شگفت زده خواهند شد آشنا می کنیم.
شایدبه یاد نداشته باشید که چند سال پیش گوشی موتورولا DynaTAC 8000X، پیشتازفن آوری و گل سر سبد بازار بود، ابزاری که هم اکنون هیولایی دو سر به حسابمی آید. یا مادربزرگ هایمان از تلویزیون هایی حرف می زنند که برای خود دمو دستگاه شاهانه و کمد چوبی زیبایی داشت، تصویری که حتی تصور آن برای من وشما خنده دار است.حالبیایید پس از این درازگویی نگاهی به 10 فن آوری بیاندازیم که دیر یا زودبه ذباله دان ذهن بشری خواهند رفت و عاقبتی نافرجام در انتظار آنهاست.عینک های سه بعدی نیازینیست که نابغه رایانه ای باشید تا زوال عینک های سه بعدی (3D) را به چشمببینید! به خصوص وقتی با افراد عینکی مواجه می شوید که بر روی عینک طبیخود یکی از همین عینک های سه بعدی کذایی را قرار داده اند و به نمایشگر زلزده اند، بیشتر به نتیجه تحقیق خود مطمئن می شوید. این نوید را به شما میدهیم که به زودی تلویزیون های هوشمند سه بعدی تازه ای روانه بازار خواهندشد که دیگر نیازی به عینک های عجیب و غریب ندارند. علی رغم تولید نمونههای اولیه، این تکنولوژی هنوز در پوست تخم مرغی خود است و راه طولانی رادر پیش دارد تا به یک جوجه تبدیل شود.سیم و کابل بله،تعجب نکنید، همین سیم هایی که همه جا را گرفته و گاه زیر دست و پای مان میرود به زودی زود از بین خواهد رفت! فرقی نمی کند که از شبکه استفاده میکنید یا مشغول شارژ کردن باتری وسیله برقی خود هستید، چند سال آینده اینسیم های دست و پا گیر از زندگی الکترونیکی همه ما رخت خواهند بست و فنآوری بی سیم همه جا را فتح خواهند کرد. به زودی شارژ دستگاه هایالکترونیکی به صورت بی سیم انجام خواهد شد و استفاده از اینترنت و شبکهنیز نیازی به هیچ کابل و کابل کشی نخواهد داشت.PC و کامپیوتر رومیزی دیریا زود مجبور خواهیم شد از PC های خود دل بکنیم . اشکال و انواع جدیدی ازکامپیوتر های رومیزی همچون اولترابوک ها، تبلت ها و گوشی های هوشمند با بهکار گیری سرویس هایی چون Cloud رفته رفته جای رایانه های رومیزی را خواهندگرفت؛ احتمالا فرزندان ما برای بازدید از رایانه های رومیزی به موزه هایIT مراجعه خواهند کرد.دیسک های نوری
بی انصاف نیستیم و یادمان استکه روزی همین دیسک های نوری ما را از شر نوارهای غول آسای ویدویی رهاییبخشیدند. اما از آنجایی که دیسک های بلو-ری (Blue-Ray) آخرین حد پیشرفتتکنولوژیکی این دیسک ها به حساب می آیند، به زودی اشتراک گذاری و فروشآنلاین فیلم و آهنگ و سایر اطلاعات، نسل این دیسک های فشرده دوست داشتنیرا منقرض خواهد کرد. امروزه با ظهور سرویس هایی چون iTunes (سرویس فروشارزان قیمت آلبوم های موسیقی اپل) و Netflix (سرویس اجاره و نمایش فیلم وسریال) نمی توان بیش از این اقبالی را برای دیسک های نوری در نظر گرفت.البته فراموش نکنید که برای انقراض دیسک های نوری، وجود یک اینترنت پرسرعتکه همواره در دسترس باشد نیز ضروری است!
صفحه کلید
یاد باد آن روزگاران یادباد... آری روزگاری بود که تصویر رایانه در اذهان عمومی وجود نمایشگریکوچک و یک صفحه پر از کلید بود، شاید صفحات کلید هم عاقبتی چون دیسکت هارا به چشم ببینند و در آینده نه چندان دور از صحنه روزگار خارج شوند.حقیقت آن است که تبلت و گوشی های امروزی بدون داشتن صفحه کلید مجزا نیزتوانسته اند کارایی بسیار خوبی از خود نشان دهند؛ از این گذشته معرفی فنآوری هایی چون Kinect، چشم خوانی (eye tracking) و هر چه پیشرفته تر شدننرم افزارهای تشخیص صوت و کلام موجبات انقراض امپراطوری صفحه کلید را کلیدزده اند!


دو شنبه 7 فروردين 1391برچسب:, :: 12:59 ::  نويسنده : mehdi


Click this bar to view the original image of 612x612px.



دو شنبه 7 فروردين 1391برچسب:, :: 12:59 ::  نويسنده : mehdi
لازم به ذکر هست این خانم مجرد هست و ثروت زیادی هم داره !!





البته ثروت هنوز منتشر نشده چقدره !!


خوشحال شدید نه ؟!!!

















دو شنبه 7 فروردين 1391برچسب:, :: 12:59 ::  نويسنده : mehdi